luni, 12 septembrie 2016

Mancarea pe Facebook. Asa nu!

Mancarea pe Facebook. Asa nu!

  In aplicatia Facebook sunt unele reguli nescrise (cele scrise sunt prin setari) care tin de bun simt . La toate regulile scrise si nescrise ar trebui sa fie inca una in mod special pentru persoanele plinute legata de mancare. Ajungem la asta ceva mai incolo.
  La modul general vorbind, din punctul meu de vedere nu ar trebui puse poze cu mancare decat in anumite situatii, strict limitative si preponderent doar de catre anumite categorii de persoane. Adica: bucatarii, vedetele, cei care lucreaza in orice domeniu care are legatura cu mancarea, cei care promoveaza afaceri sau au o pasiune pentru gatit/cofetarit, si persoanele „no name” care s-au trezit in fata ochilor cu un OZN-eu comestibil. Daca nu esti in vreuna din situatiile de mai sus, te rog eu frumos sa nu pui poze cu farfuria de la carciuma, cu gratarul de sambata, cu prajitura bunicii, masa de Craciun sau desertul „home made”. Daca nu te poti abtine...macar sa o faci cat poti de rar. Motivul este unul foarte simplu, la care multi nu se gandesc. Sau daca se gandesc si o fac intentionat, doar asa sa moara „heiterii”, dand dovada de proasta crestere si lipsa de bun simt. Sunt multe, foarte multe persoane care abia se ajung cu banii de la o luna la alta. Alte persoane sunt bolnave. Faptul ca tu pui poze cu macare sau dulciuri si acele poze pot fi vazute de oameni mai putin norocosi decat tine, care poate nu isi permit ceea ce iti permiti tu, care mananca cartofi non stop din cauza saraciei, care nu au voie sa manace decat fara sare, fara dulciuri etc, nu te face pe tine mai „smeker/a” decat in mintea ta si a celor ca tine. In realitate, asta este o dovada de proasta crestere. Parintii nostri ne-au invatat sa nu ne laudam cu ce avem la alti copii. Ca nu e frumos, ca poate altii nu au ce avem noi, ca pentru altii soarta poate este cruda, fara a avea ei nicio vina. E drept ca dorinta noastra este de a ne lauda, ne place sa ne dam mari de cele mai multe ori cu ce avem, ce am realizat, ce intreprindem. Nu degeaba se spune ca modestia este atributul marilor caractere. Nu toti suntem capabili de ea...Pe bune, cred ca este imposibil ca in lista oricui de prieteni sa nu existe si persoane amarate, lovite de soarta. Care poate de sarbatori abia au ce pune pe masa. Sau care cu greu pot pune un pachetel copilului la scoala. Poti sa spui ca nu e vina ta, ca de ce ti-ar pasa, ca aia e, legea junglei, bla bla. Da, ai dreptate! Dar asta ma face pe mine sa te cred o persoana prost crescuta. Si e strict parerea mea. Nu e nevoie sa ti cont de ea.
Daca de parerea mea nu-ti pasa, poate de parerea mai multor persoane vei tine cont. Asta daca ai ceva kilograme in plus si faci ce ziceam eu mai sus ca mi se pare a fi ok. Iti voi spune eu ceea ce prietenii tai de pe facebook, care iti dau like-uri, nu iti vor spune niciodata in fata. Toate persoanele grase care pun poze cu mancare pe facebook sunt catalogate drept Haplea. Esti gras/grasa pentru ca iti place mancarea si nu te sfiesti sa o arati. Poate tu esti la regim si prajitura pe care tocmai ai postat-o este un desert pentru copil, nu conteaza, tot chestii de genul „ce-ti mai place shaorma” vor fi mereu in mintea celorlati. 
Am auzit atat de multe comentarii of line pe marginea pozelor cu mancare distribuite de persoanele supraponderale incat de fiecare data cand vad o poza cu mancare pusa de cineva din lista mea, imi vine sa ii scriu sa o stearga. 
Am o prietena care face dulciuri bune rau, din pasiune. Nu consuma pentru ca are diabet, le face pentru cei din casa si ocazional pune poze pe facebook. Mi s-a intamplat sa fiu intr-un cerc de amici comuni si sa se ajunga la comentarii rautacioase datorita faptului ca a pus o poza cu eclere. Fata nu era evident prezenta si vorbe de genul „ dupa ce ca este ditamai vaca mai pune si poze din astea...e mancacioasa mah, la sala de mese e de ea, nu la sala de fitness...cred ca da gata o cutie de inghetata pe nerasuflate” . Evident ca nu am putut sa tac si i-am luat apararea, dar daca nu eram eu sa deschid gura si lumea nu ar fi aflat de afectiunea ei, impresia generala era evident una eronata. Sau o poza de la un gratar pusa zilele trecute de un amic, care recunoaste ca ii place mancarea buna asortata cu o bautura la rece, a fost comentata de trei foarte buni prieteni (asa crede el) ai lui la o terasa ceva de genul „ cata puroiul de burta are si tot mai baga in el”.
 Evident ca pozele primesc (ceea ce si urmareste persoana care le-a publicat) apreciere in modul virtual, dar in realitate lumea judeca. Uneori drept, alteori stramb. Dar statistic am impresia ca parerea celor care vad poze cu mancare/dulciuri publicate sau distribuite de cei grasi, este una proasta si critica. Ceva de genul: Te inteleg ca iti place mancarea, se vede pe tine, dar arati naspa si asta cu haleala pe care o publici nu face altceva decat sa-mi intareasca mie convingerea ca esti o persoana nesimtita. Adica nu te simti sa slabesti naibii, in loc sa bagi crapelnita in tine?
Poate tu mergi la sala, te infometezi, sau sanatatea ta este precara si asta iti cauzeaza  surplusul de kilograme, nu conteaza realitatea ta. Important este sa intelegi ca lumea mereu te va judeca. Si nu pozitiv, de cele mai multe ori negativ. Fie ca esti sau nu Haplea, ca iti pasa sau nu de parerea lumii, ca ai poate o pasiune culinara, eu te rog sa te gandesti de doua ori inainte sa pui in viitor poze cu mancare. Motivele sunt cele mai sus enuntate. Nu trebuie sa-mi asculti vorbele, este strict parerea mea, generata de reactiile oamenilor care stiu ca te judeca. De multe ori pe nedrept....





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu